8 nápadov ako zapojiť do práce vašich zamestnancov počas karantény

Zatvorený salón už vyše mesiaca, zamestnanci doma. No po včerajšom vyhlásení vlády svitá nádej, že o nejaké dva týždne by ste opäť mohli privítať zákazníčky vo vašich salónoch /samozrejme za prísnych hygienických podmienok/. Ale čakajú nás ešte dva týždne a držme si palce, aby sme ich zvládli a mohli ste opäť otvoriť. Možno ste vládnych vyhlásením dostali opäť stratenú šťavu a energiu. Tak prečo tieto dni nevyužiť ešte trošku efektívne. Pýtate sa ako? Čo môžete robiť? Koniec koncov nemôžete farbiť vlasy alebo vykonávať čistenie pleti v rámci práce na diaľku … Áno, nemôžete, ale nemusíte strácať čas. Môžete poveriť seba alebo svojich zamestnancov úlohami, ktoré v tomto okamihu možno neprinášajú až taký príjem, ale veľa vám pomôžu, keď sa vrátite späť do práce.

Máme pre vás 8 takýchto tipov!

Predtým však ešte dva naše postrehy. V súčasnej situácii máte právo zadávať svojim zamestnancom outsourcing. Za predpokladu, že nie sú na dovolenke, PN alebo OČR. Ak sú – nemáte žiadne právo od nich nič požadovať.

Je nutné si uvedomiť, že súčasná situácia je pre každého zložitá a záleží tiež na odhodlaní, či túto krízu dokážete prežiť v úplnom zložení. Skutočnosť, že vaše kaderníctvo, kozmetický salón je mimo prevádzky, nutne neznamená, že sú vaši zamestnanci mimo pracovného pomeru.

Ak sa obávate stavu, že to váš salón po karanténe len ťažko alebo vôbec nerozdýcha, stojí za to zapojiť zamestnancov do procesu záchrany salónu. Musíte byť flexibilní, pristupovať k záležitosti individuálne, ale vo všeobecnosti nie je čas kňučať alebo niečo odkladať.

Uvedomujeme si, že tieto tipy nebudú fungovať pre všetkých majiteľov salónov, pretože niektorí zamestnanci sú v súčasnosti na dovolenke alebo sa o staraju o deti. Ak je však váš tím k dispozícii, využite ho!

Sú veci, ktoré dokážete prekonať spoločne, tak sa pustite do toho, stojí za to!

Tip č. 1 Premýšľajte o tom, čo ste nikdy nechceli robiť, a učte zamestnancov!

Malo to byť o zamestnancoch, ale začnite od seba. Prečo? Ak sa chcete oslobodiť od niektorých úloh v salóne, teraz je ten pravý čas na zaškolenie jedného zo zamestnancov! Príklad? Udržiavanie profilu na sociálnych sieťach. Ak sa vám nepáči, nechcete alebo nemáte čas na to, možno stojí za to, odovzdať túto úlohu jednému zo zamestnancov. Neviete ktorému? Môžete si urobiť malý test, napríklad požiadať o dva príspevky na konkrétne témy. Ten, ktorého príspevok vám bude najviac vyhovovať a spĺňať vaše predstavy, môže od vás túto oblasť postupne prevziať. Najprv pod kontrolou, a potom sám.

Ďalšie úlohy, ktoré môže za vás robiť jeden zo zamestnancov:

  • organizácia práce v salóne,
  • aranžovanie grafiky, sledovanie objednávok atď.,
  • prevádzkovanie webu alebo blogu,
  • spracovanie správ a dotazov od klientov.

Možno si hovoríte: ako školiť zamestnanca? veď ja nemám čas … Teraz máte! Vaši zamestnanci tiež. Taktiež máte k dispozícii minimálne základné materiály k ľubovoľnej téme sveta úplne zadarmo!

Stačí zadať www.google…

Verte, čo hovoríme – takto sa aj my učíme už niekoľko týždňov …

Tip č.2 Naplánujte si kolektívny call!

Počas domácej karantény môžete hovoriť so zamestnancami (samozrejme online) o všetkých oneskorených témach, napríklad dotazy zákazníkov, potrebné zmeny v salóne, organizácia práce, nápady na nové ošetrenia atď.

Môžete naplánovať:

  • jedno call stretnutie na tému kľúčových otázok,
  • celý rad call stretnutí na konkrétne témy, napríklad vaše nápady na zlepšenie služieb zákazníkom.

Môžete vytvoriť špeciálne šablóny, v ktorých zamestnanci zapíšu svoje nápady, postrehy a myšlienky. Počas call-u si tieto informácie budete vymieňať.

Ak sa objavia nápady na konkrétne veci a dajú sa hneď implementovať začnite s nimi už teraz. Nečakajte až dovtedy, pokiaľ váš salón začne opäť fungovať.

Tip č. 3 Povzbuďte zamestnancov, aby sa navzájom vzdelávali!

Mnoho odborníkov ponúka svoje zručnosti a ukazuje časť svojej práce online, tým, ktorí majú menšie skúsenosti. Možno máte aj vy v kolektíve niekoho, kto by mohol byť inšpiráciou pre ostatných.

Za zmienku stojí aj napísanie všetkých otázok týkajúcich sa náročnejších procedúr pre menej skúsených ľudí ako aj využitie voľného času, aby si skúsenejší vymieňali praktické rady, hovorili o „ťažkých prípadoch“ atď.

Tip č.4 Požiadajte zamestnancov o prieskum!

Nové procedúry, veľkoobchod s lepšími cenami, názory na salón na sociálnych sieťach, často kladené otázky klientov. Zamestnanci vám môžu pomôcť pri hľadaní tém týkajúcich sa salónu.

Stačí uviesť (najlepšie písomne), čo vás zaujíma, čo treba hľadať, aký účinok chcete dosiahnuť. Potrebujete iba počítač, prístup na internet a nejaký voľný čas. Môžete napríklad požiadať zamestnancov, aby vytvorili súbor so zoznamom kaderníckych/kozmetických otázok, ktoré môžte potom neskôr rozoberať vo svojich príspevkoch na Instagrame alebo na blogu. Príklad? Význam hĺbkového čistenia vlasov.

Tip č. 5 Udržujte kontakt s vašou klientelou!

Nápady na udržiavanie kontaktu a vzťahu s klientmi, keď je salón zatvorený?

Nemusíte robiť všetko sami! Zamestnanci vám môžu pomôcť. Ako?

  • písať príspevky na sociálne siete,
  • vytvárať články na blog,
  • nahrávať videá, živé vysielania pre klientov atď.

Odmietajú to vaši zamestnanci s tým, že sa nechcú hanbiť…?

Môžte sa stretnúť s takýmto odmietnutím. Je však potrebné zdôrazniť, že všetko je otázkou odbornej prípravy. Keď sedíte doma, môžete trénovať svoje vystúpenia alebo píšte. Píšte presne tak, akoby ste o tom rozprávali.

Tip č. 6 Volajte svojim klientkám

Môžete tiež zapojiť zamestnancov, aby zavolali všetkým klientom, informovali ich o situácií ako aj o tom, aby sledovali vaše sociálne siete, kde sa dozvedia všetky potrebné informácie, kedy sa budú môcť objednať na ďalšiu návštevu vášho salónu.

Tip. č 7 Vytváranie nových postupov

Vytváranie postupov je náročná úloha, ale naozaj stojí za tú obetu. Bude to jednoduchšie, ak zapojíte svojich zamestnancov do procesu vytvárania postupov (zákaznícke služby, predajné atď.).

Postupy sú veľmi užitočné pri zlepšovaní kvality práce, služieb zákazníkom, ako aj pri zavádzaní tajomstiev práce v salóne pre nových zamestnancov.

Tip č. 8 Prezentujte svoju prácu

Séria rôznych účinných ošetrení pre zrelú pleť alebo pútavé farebné odtiene a zaujímavé strihy na hlavách vašich klientiek? Fotografie budú veľmi užitočné teraz (na udržanie záujmu zákazníkov) alebo neskôr (na ich opätovné prilákanie do salónu).

Ak máte z minulosti veľké množstvo netriedených fotografií, roztrieďte ich a vytvorte „inventár fotografií“ na publikovanie na sociálnych sieťach.

Ako na to? Ako zmobilizovať zamestnancov?

Prvým krokom k zapojeniu zamestnancov do takýchto nie štandardných aktivít by mala byť jasná a čestná správa z vašej strany. Povedzte zamestnancom, kde sa nachádzate a prečo je toto dôležité.

Predstavte im navrhované aktivity a povzbud’te ich k tomu, aby prišli s vlastnými nápadmi. Práca na diaľku vyžaduje ochotu a sebadisciplínu, takže je potrebné zabezpečiť, aby to nebolo donucovanie, ale skôr spoločná akcia na záchranu vášho salónu.

Buďme zodpovedné a spolu to zvládneme!

Veríme, že už čoskoro 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Používame cookies, aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. Ak budete pokračovať v používaní tejto stránky budeme predpokladať, že ste s ňou spokojní.